The theory and practice of creative economy in the conditions of digitalization

Ключові слова: Креативність; креативна економіка; креативні індустрії; креативний капітал; індекс креативності; індекс активності креативної індустрії; цифрові технології

Анотація

У статті досліджено передумови та узагальнено підходи до визначення поняття «креативна економіка»; на підставі теоретичних засад і практики креативної економіки в провідних країнах світу виявлено інтерналії та визначено основні принципи її розвитку; розглянуто генезу концепції креативної економіки, систематизовано цілі, політику, практику реалізації в країнах світу; охарактеризовано позицію провідних країн світу та України в рейтингу глобального індексу креативності; розкрито особливості креативної індустрії в Україні; розраховано коефіцієнт активності креативної індустрії України, який свідчить про стійку тенденцію її розвитку; обгрунтовано потенційні можливості цифрових технологій, зокрема, штучного інтелекту, розширеної та віртуальної реальності, технології блокчейн, до трансформації креативної економіки.

Посилання

1. Bell, D. (2004). Grjadushhee postindustrial'noe obshhestvo. Opyt social'nogo prognozirovanija [The upcoming post-industrial society. Social Forecasting Expe-rience] [in Russian].
2. Kastel's, M. (2000). Informacionnaja jepoha: jekonomika, obshhestvo i kul'tu-ra [The Information Age: Economics, Society, and Culture]. GU VSHE [in Russian].
3. Lundvall, B. (2010). National Systems of Innovation: Toward a Theory of Innovation and Interactive Learning.
4. Toffler, A. (1980). The Third Wave.
5. Hokins, Dzh. (2011). Kreativnaja jekonomika. Kak prevratit' idei v den'gi [Creative economy. How to turn ideas into money] [in Russian].
6. Florida, R. (2011). Kreativnyj klass: ljudi, kotorye menjajut budushhee. [Crea-tive class: people who change the future] [in Russian].
7. Novikova, S.K. (2019). Kreativnaja jekonomika kak drajver rosta: mirovoj i rossijskij opyt [Creative economy as a driver of growth: global and Russian ex-perience]. Novye tehnologii – New Technologies, 2(48), 175-182 [in Russian].
8. Stepanov, A.A. & Savina, M.V. Kreativnaja jekonomika: sushhnost' i prob-lemy razvitija. [Creative economy: essence and problems of development]. Re-trieved from: https://cyberleninka.ru/article/n/kreativnaya-ekonomika-suschnost-i-problemy-razviti ya [in Russian].
9. Kreativnaja jekonomika. Ministerstvo kul'tury Jestonii. [Creative economy. Ministry of Culture of Estonia]. Retrieved from: https://www.kul.ee/ru/sfery-deyatelnosti/kreativnaya-ekonomika [in Russian].
10. Jevropejs'ka Komisija spil'no z Minkul'tury provely seminar TAIEX shhodo jevropejs'kyh praktyk rozvytku kreatyvnyh industrij [European Commission, together with the Ministry of Culture, hold a TAIEX seminar on European prac-tices for the development of creative industries]. Retrieved from: https://www.kmu.gov.ua/news/ yevropejska-komisiya-spilno-z-minkulturi-proveli-seminar-taiex-shchodo-yevropejsk ih-praktik-rozvitku-kreativnih-industrij [in Ukrainian].
11. Britain’s creative industries break the £100 billion barrier. Retrieved from: https://www.gov.uk/government/news/britains-creative-industries-break-the-100-billi on-barrier.
12. Sotnikova, Ju.V. (2016). Kreatyvna ekonomika v Ukrai'ni: real'nist' chy per-spektyva? [Creative Economy in Ukraine: Reality or Perspective?]. Visnyk Nacional'nogo universytetu vodnogo gospodarstva ta pryrodokorystuvannja. Ekonomichni nauky - Bulletin of the National University of Water Management and Nature Management. Economic sciences, 3, 178-189 [in Ukrainian].
13. Kreatyvni industrii' v Ukrai'ni. Statystyka 2013-2018 [Creative Industries in Ukraine. 2013-2018 statistics]. Retrieved from: http://bit.ly/CU19-st2 [in Ukrainian].
14. Creative Australia. National Cultural Policy. Retrieved from: https://www.nck. pl/upload/ attachments/302586/creativeaustraliapdf2.pdf.
15. Economic contributions of Singapore’s creative industries Retrieved from: https://www.ico-d.org/database/files/library/singapore.pdf.
16. Creative Disruption: The impact of emerging technologies on the creative economy. Retrieved from: https://www.mckinsey.com/~/media/mckinsey/indus tries/technology%20media%20and%20telecommunications/media%20and%20entertain-ment/our%20insights/how%20do%20emerging%20technologies%20affect%20the %20creative%20economy/creative-disruption.ashx.
17. Blokchejn i muzykal'naja industrija [Blockchain and the music industry]. Re-trieved from: https://decenter.org/ru/blokcheyn-i-muzykalnaya-industriya [in Russian].
Опубліковано
2019-09-11
Як цитувати
(1)
Pantielieieva, N.; Arutiunian, L. The Theory and Practice of Creative Economy in the Conditions of Digitalization. fp 2019, 127-135.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають